Фото без опису

ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ В ІНТЕРНЕТІ: ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ “STOP SEXTING”

Сексуальне насилля онлайн – один з викликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насилля в Інтернеті у формах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.

Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі. 

Кібергрумінг — це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.  

Сексторшен – налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей. 

Звертаємо увагу: якщо дитина стала жертвою секстингу, кібергрумінгу чи сексторшену, необхідно звернутися до поліції.

Як  батькам забезпечити безпечний простір для взаємодії дитини з гаджетами?

  1. Розпочинати варто з себе, адже якщо дитина постійно бачить батьків з телефоном, то ніякі переконання про його шкідливість не допоможуть. Діти копіюють поведінку значимих дорослих, тому варто переглянути власні взаємовідносини з цифровими приладами. Поспостерігайте, скільки часу Ви приділяєте для користування телефоном чи комп’ютером та використайте цей час для живого спілкування з близькими чи друзями.
  2. При використанні гаджетів у пріоритеті мають бути навчальні програми, ігри, фільми, які допоможуть дитині розвиватися, розширювати свої знання та вдосконалювати навички спілкування.
  3. Спільно з дитиною варто обговорити правила безпеки в мережі Інтернет (не спілкуватися з незнайомцями, не повідомляти свою адресу та особисті дані та ін..)
  4. Проявляйте зацікавлення до ігор та програм, що подобаються дитині. Запропонуйте пограти разом з дитиною та обговорити свої враження. Це допоможе більше пізнати інтереси дитини та зблизить вас.
  5. Намагайтеся не користуватися гаджетами за декілька годин до сну, адже це негативно впливає на якість відпочинку.
  6. Періодично влаштовуйте дні без Інтернету, коли вся сім’я не користується Інтернетом, а вільний час проводить за спільними справами.
  7. Повна заборона використання гаджетів є неефективною, а викличе лише протест (особливо серед підлітків). Вчіться домовлятися з дитиною, спільно вибудовувати правила користування. Обмеження у використанні теж мають обговорюватися спільно і дотримуватися всіма членами сім’ї.
  8. Завжди знаходьте час для відпочинку та спілкування з дітьми. Тільки щире зацікавлення батьків допоможе дитині використовувати гаджети для корисних цілей та відпочивати без шкоди для здоров’я.

Про що розмолвляти з дитиною перед сном?

Перед тим як сказати дитині «На добраніч», задайте їй одне-два питання зі списку. Як правило, протягом дня у нас ні на що не вистачає часу, і ми обмежуємося проханнями або наказами: «зроби», «не забудь», «поправ». «Питання під подушку» якраз про те, як розпочати розмову з сином або донькою і дізнатися про них багато нового. Якщо ви візьмете за звичку кожного вечора запитуватись у дитини щось із цього списку, ваші дітки почуватимуться значно щасливішими, а ви будете в курсі усього, що відбувається в житті дитини: її переживань, щасливих моментів і вподобань.

Питання під подушку:

— Про що ти любиш мріяти?

— Твій найкращий спогад про минулий навчальний рік?

— Хто твій герой і чому?

— Як би ти описав свою сім’ю?

— Якби ти міг щось змінити в собі, що б ти змінив?

— За що ти собою найбільше пишаєшся?

— Хто найдобріша людина в твоєму оточенні? Чому?

— Що тобі найбільше подобається у твоєму найкращому друзі?

— Яку одну річ ти б хотів навчитися робити добре?

— Якби ти був твариною, то якою саме і чому?

— Коли востаннє хтось ображав тебе, поранив твої почуття? Як ти відреагував?

— Чи знаєш ти кого-небудь, хто зараз переживає важкі часи? Чим ти можеш йому допомогти?

— Розкажи про подію, яка змусила тебе пережити найбільший страх у цьому році.

— Якщо б тобі дозволили залишити собі тільки одну річ з усіх, що у тебе є, яку б ти вибрав?

— Кого б ти назвав по-справжньому успішною людиною? Чому?

— Що тобі найбільше сподобалося в твоєму улюбленому вчителеві в цьому році?

— В які моменти ти відчуваєш, що дорослі тебе не розуміють?

— Назви три слова, які найточніше говорять про тебе.

— Що тебе дратує?

— Найкращий комплімент, який ти отримував у житті?

— Якби у тебе була можливість провести 48 годин в будь-якій точці світу, куди б ти поїхав?

— За що ти найбільше вдячний життю? Кому ти найбільше вдячний?

— Якби ти міг помінятися місцями з будь-якою людиною на світі, з ким би ти хотів помінятися місцями і чому?

— Скільки людей ти сьогодні розсмішив або змусив усміхнутися?

— Найсмішніше подія, що трапилася з тобою сьогодні?

— Яку одну річ ти можеш зробити сьогодні краще, ніж вчора?

— Щоб ти вибрав: вміти літати чи читати думки?

— З ким ти найбільше чекаєш зустрічі в школі кожен день?

— Якби ти збирав свій обід до школи самостійно, що б ти туди поклав?

— Хто з твоїх однокласників найбільш доброзичливий?

— Що тобі найбільше подобається у твоєму вчителя, що він добре вміє робити?

— Яка частина шкільного дня у тебе найулюбленіша?

— З ким ти сьогодні сидів у шкільній їдальні?

— З ким ти провів найбільше часу сьогодні?

— Яка в тебе улюблена гра і чому?

— Хто заставляє тебе сміятись і чому?

— Якби ти міг зіграти будь-яку роль у твоєму улюбленому фільмі, яку б ти вибрав і чому?

— З ким у нашій родині тобі веселіше проводити час?