В умовах воєнного стану бізнес, який продовжує працювати і сплачувати податки, потребує підтримки від держави. Державна податкова служба розгорнула новий проєкт – Територія високого рівня податкової довіри.

Для доброчесних платників  запроваджено особливості адміністрування податків, зборів, платежів. Такі платники будуть включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).

Особливості встановлено на період дії воєнного стану в Україні та по 31 грудня року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, - інформує громадськість в. о. начальника Головного управління ДПС у Чернігівській області Тетяна Рубан.

Фото без опису

Територія високого рівня податкової довіри: Що ця ініціатива дає чесному бізнесу та її переваги

Насамперед така ініціатива ДПС спрямована на поліпшення бізнес-клімату, зміну підходів до комунікації з податковою службою та побудову прозорих відносин між державою і підприємцями, інформує в. о. начальника Головного управління ДПС у Чернігівській області Тетяна Рубан. 

В основі цього проєкту – ідея про те, що бізнес, який відповідає чітко визначеним критеріям, може отримувати підтримку з боку держави.

Державна податкова служба України продовжує роботу над вдосконаленням умов, за яких бізнес буде зацікавлений у прозорій та чесній взаємодії з державою.

Проєкт «Територія високого рівня податкової довіри» передбачає надання низки переваг для платників податків, які відповідають встановленим критеріям.

Основні переваги - це:

1. Мораторій на проведення перевірок. Це означає, що включені до Переліку підприємці звільняються від переважної частини документальних позапланових, планових та фактичних перевірок;

2. Значно скорочуються строки камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування;

3. Скорочено терміни надання індивідуальних податкових консультацій;

4. Закріплення комплаєнс-менеджера, який покликаний допомогти у прийнятті управлінських рішень та виключити ризики порушення податкового законодавства.

Точність і швидкість – ключові переваги, які надає проєкт для підтримки платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Насамперед, це виявляється в оперативному реагуванні на запити та, навіть, у діях на випередження.

Працюєте чесно, відповідаєте визначеним критеріям – запрошуємо до Території високого рівня податкової довіри. Ми переконані, такий підхід має мотивувати інших підприємців дотримуватися всіх правил, аби також отримати додаткові преференції податкового адміністрування.

 

Хто такий особистий комплаєнс-менеджер?

Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує платників податків, що особистий комплаєнс-менеджер – це повністю нова роль у системі податкового обслуговування, покликана допомогти бізнесу уникати податкових помилок та ризиків. Це своєрідний "податковий радник", який допомагає підприємцям залишатися на правильному шляху і впевнено будувати свої фінансові плани.

Комплаєнс-менеджер – це посадова особа податкової служби, яка має дати закріпленому сумлінному платнику податків відповіді на всі запитання «Як правильно платити той чи інший податок?».

Комплаєнс-менеджер не лише поінформує про вимоги та обмеження у законодавстві, але й допоможе розробити найкращі стратегії виконання  податкових зобов'язань та усунення потенційних ризиків порушення податкового законодавства. Це включає детальний аналіз фінансових операцій, пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. Також за необхідності комплаєнс-менеджер надасть усну податкову консультацію.

Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини електронного кабінету. Це забезпечить постійний доступ до актуальної інформації та комунікаційних каналів.

Комплаєнс - менеджер протягом робочого дня:

відповідатиме на запити щодо ризиків та можливих коригувань;

сповіщатиме про наближення строків декларування та сплати;

консультуватиме щодо виправлення помилок у звітності;

здійснюватиме оцінку наслідків господарських операцій.

Платник податків може сам обрати зручний для себе формат взаємодії та частоту комунікації. Така гнучка система забезпечує повну прозорість і ефективність у вирішенні податкових питань:

• швидка усна консультація;

• листування електронною поштою;

• відеоконференція;

• листування в електронному кабінеті: важливо, що вся історія листування зберігатиметься для подальшого перегляду.

 

Хто може увійти в Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотриманням податкового законодавства?

В. о. начальника Головного управління ДПС у Чернігівській області  Тетяна Рубан роз’яснює, що до такого Переліку включатимуться як юридичні, так фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку затверджено Наказом Мінфіну від 07.10.2024 №495, з яким можна ознайомитись у зручний для платника спосіб.

Зокрема, з-поміж них: своєчасність та повнота виконання своїх податкових обов’язків,  відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, та відповідність критеріям, у тому числі щодо рівня сплати податків, розміру заробітної плати  тощо.

Перелік формується ДПС автоматично без участі платника.

Перелік формується щоквартально, не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Інформація публікується на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» на п'ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.

У разі включення платника до Переліку ДПС повідомляє його про це шляхом надсилання через електронний кабінет протягом п’яти робочих днів після затвердження Переліку.

Може статися так, що платник не бажає оприлюднення своїх даних. У такому випадку він може подати  повідомлення про відмову протягом 5 робочих днів після отримання повідомлення про включення.

 

ГУ ДПС у Чернігівській області: Субсайт «Територія високого рівня     податкової довіри» - це зручний доступ до актуальної інформації

Новий ресурс ДПС, де сконцентровано всю інформацію про проєкт. Користуючись цим субсайтом, платники мають можливість отримати зручний доступ до актуальної інформації, зокрема, Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та розрахованих середніх показників критеріїв у розрізі видів економічної діяльності та регіонів, як це передбачено Законом,  та періодів. Крім того, можна ознайомитися з картою Території високого рівня податкової довіри на якій відображена кількість включених платників до Переліку в кожному регіоні.

Платникам доступні такі онлайн-сервіси:

онлайн-перевірка на наявність платника у Переліку;

Перелік платників з високим рівнем комплаєнсу;

перевірка власних показників на відповідність вимогам Закону;

галузева аналітика;

Територія податкової довіри.

 

Які результати сподівається отримати Податкова служба в довгостроковій перспективі?

Проєкт «Територія високого рівня податкової довіри» є важливим кроком на шляху до створення прозорої та ефективної податкової системи в Україні та покращення бізнес-клімату. Це про новий рівень співпраці між державою та бізнесом, який ґрунтується на взаємній довірі, підтримці та партнерстві.

Бізнес отримує реальні переваги, спрощення процедур і доступ до професійної допомоги, а держава — стабільні податкові надходження й розвиток економіки.

Ми прагнемо, щоб переважна більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства.

Тому метою є побудова прозорих та справедливих податкових відносин. Високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства – це наша ціль, зазначає в. о. начальника Головного управління ДПС у Чернігівській області Тетяна Рубан.

          Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області